Про курс "Закупівельний менеджмент"
3-місячна сертифікаційна програма підвищення компетенцій стратегічних управлінців закупівель комерційного та державного секторів
Досвідчені керівники знають, що значну частину витрат можна зекономити через ефективну організацію закупівель. Як саме це зробити - ми навчимо вас на курсі “Закупівельний менеджмент”.
Програма “Закупівельний менеджмент”, створена Центром вдосконалення закупівель, поєднує у собі сучасні міжнародні підходи до організації процесу закупівель, стандарти викладання KSE та вимоги сьогодення України щодо професійної підготовки закупівельників.
Курс “Закупівельний менеджмент” навчить вас економити до 15% витрат через ефективну організацію закупівель та допоможе отримати всі навички, необхідні для прийняття стратегічних та операційних рішень для виведення організації на новий рівень навіть в умовах війни. Наші випускники можуть не тільки достойно відповідати викликам, а й бути новаторами на ринку.
Категорійний менеджмент та індивідуальний практичний проєкт “Розробка категорійної стратегії”
У рамках курсу “Закупівельний менеджмент” частину практичних воркшопів, які проводитиме Володимир Стецик, директор Kearney Ukraine, міжнародний експерт, буде присвячено таким темам, як категорійний менеджмент, стратегія категорій, чи категорійна стратегія, та робота з постачальниками.
Після проходження цих воркшопів за підтримки ментора-викладача ви розробите індивідуальний практичний проєкт - категорійну стратегію (обраної категорії) для вашої організації, яку перевірятиме Зоя Чечуліна, Лідерка центру вдосконалення закупівель, Mars Incorporated.
Формат навчання
Формат Змішаного навчання (Blended Learning) - це поєднання теорії та практики, самостійного та групового навчання. Формат навчання включає онлайн лекції, тести, індивідуальний зворотній зв'язок, фінальний іспит та захист індивідуального проекту. Онлайн навчальна платформа буде доступна 24/7, завдяки чому ви зможете проходити навчальні модулі та виконувати домашні завдання у зручний для вас час. Доступ до онлайн навчальної платформи у вас залишається й після навчання!
Програма також включає 8 живих вебінарів з провідними експертами сфери на актуальні та важливі теми в умовах війни, які можна проходити з будь-якої точки України та світу.
Для кого цей курс
На 3-місячному сертифікаційному курсі підвищення кваліфікації “Закупівельний менеджмент” навчаються:Директори із закупівель, керівники відділів закупівель та постачання
Начальники відділів конкурсних процедур, начальники відділів забезпечення робіт, начальники відділів обліку, планування і звітності
Керівники логістичних центрів
Директори підприємств, фінансові директори
Голови правлінь
Менеджери з закупівель та постачання, менеджери ЗЕД, проектні менеджери
Категорійні менеджери
Консультанти та спеціалісти з питань закупівель
Фахівці з публічних закупівель та розвитку публічних закупівель, уповноважені особи, секретарі та голови та заступники голів тендерних комітетів
Спеціалісти з економічного розвитку та інвестицій
Директори департаментів майнових та соціальних питань
Заступники директорів, начальники департаментів проектів
Головні спеціалісти-юрисконсульти, економісти, провідні інженери
В результаті проходження курсу “Закупівельний менеджмент” ви навчитесь:
+ Економити до 15% витрат на закупівлях;
+ якісно оцінювати внутрішнє і зовнішнє середовище функціонування вашого закупівельного відділу;
+ робити аналіз даних закупівель і приймати рішення на основі результатів аналізу;
+ будувати бізнес-процеси і розуміти вклад кожної операції в результат роботи функції закупівель;
+ бачити, вимірювати і комунікувати цінність, яку створює закупівельний відділ для організації;
+ захищати свої позиції в переговорах з постачальниками і керівництвом;
+ знаходити, перевіряти і будувати стійкі (sustainable) стосунки з постачальниками;
+ складати, читати, виконувати і супроводжувати контракти;
+ впроваджувати цифрові рішення в управління закупівельним відділом.
В результаті успішного проходження курсу випускник програми отримує сертифікат Центру вдосконалення закупівель Київської Школи Економіки про підвищення кваліфікації за освітньою програмою “Закупівельний менеджмент” (післядипломна освіта).
Чому ця програма
Навчальна програма адаптована до умов воєнного часу
Комплексна програма
Програма “Закупівельний менеджмент”, створена Центром вдосконалення закупівель, поєднує у собі сучасні міжнародні підходи до організації процесу закупівель, стандарти викладання KSE та вимоги сьогодення України щодо професійної підготовки закупівельників.
Спільнота професіоналів
Можливість онлайн спілкування із колегами та навчання на реальних закупівельних кейсах. Долучаючись до курсу “Закупівельний менеджмент”, ви стаєте частиною професійної спільноти закупівельників України, а це вже понад 1000 випускників Центру вдосконалення закупівель KSE.
Формат навчання
Blended Learning (поєднання теорії та практики, самостійного та групового навчання) - найефективніший у світі формат підвищення кваліфікації дорослих. Включає онлайн-уроки, які можна проходити у зручний час, вебінари з топовими експертами сфери, тести, індивідуальний зворотній зв'язок, іспит та захист індивідуального проєкту.
Переваги курсу "Закупівельний менеджмент
За що випускники цінують цю програму
Викладачі
Лекції та практикуми від топових міжнародних та українських експертів
Нетворкінг
Залучення до професійної спільноти закупівельників України
Організація навчання
Індивідуальний підхід до кожного студента та адміністративний супровід
Мультидисциплінарна програма
Курс охоплює всі критичні знання та навички, необхідні закупівельникам у воєнний час
Менторська підтримка
Супровід вашого індивідуального проекту “Розробка категорійної стратегії”
Додаткові можливості
Можливість оптимізувати закупівельні процеси, знайти джерела економії, отримати підвищення.
Програма навчання
Курс триватиме 13 тижнів.
У вас буде 13 навчальних онлайн модулів та 8 живих вебінарів з топовими експертами закупівельної сфери.
Модуль 1. Орієнтація на курсі
Що ви вивчите.
Очікувані результати навчання.
Складові та ефективність формату змішаного навчання.
Інструкція з використання онлайн платформи.
Команда підтримки та розклад навчання.
Правила поведінки та академічна доброчесність студентів курсу "Фахівець з публічних закупівель".
Кодекс доброчесності.
Модуль 2. Організація діяльності закупівельного відділу.
Місце та вплив закупівельної функції в організації.
Типи організаційних структур.
Моделі підпорядкування закупівельної функції та їхні переваги / недоліки.
Бізнес-кейси. Як закупівельна функція впливає на стратегічні цілі організації.
Всі аспекти побудови закупівельної функції в організації.
Елементи організаційної моделі закупівельної функції та їх ключові компоненти.
Фактори, які впливають на дизайн організаційної структури закупівельної функції.
Принципи побудови закупівельної організації. Загальний бенчмаркінг закупівель.
Показники для оцінки ефективності закупівель.
Типи організаційних структур всередині закупівельного відділу.
Фактори, які впливають на кількість категорійних фахівців. Рівні підпорядкування.
Карта робочого часу закупівельника.
Етапи побудови нової організаційної моделі.
Напрямки трансформації функції постачальника у функцію сучасного закупівельника.
Майстер-план відділу закупівель.
Визначення цілі закупівельного відділу.
Шляхи виходу закупівельної функції на новий рівень.
Модуль 3. Проектний менеджмент у закупівлях.
Концепція проектного менеджменту і бізнес-процеси.
Поняття бізнес-процесу та проекту. Фази та складові управління проектами.
Управління змістом та тривалістю проекту.
Управління витратами. Управління якістю та командою проекту.
Управління комунікацією та зацікавленими сторонами проекту.
Управління ризиками. Управління закупівлями.
Управління інтеграцією проекту.
Аналіз проблеми, яку проект покликаний вирішити
Діаграма Ішикави. Матриця пріоритизації ініціатив.
Визначення кінцевої цілі кожної ініціативи. Критерій SMART.
Планування проекту. Побудова плану-графіка проекту.
Діаграма Ґанта.
Управління бізнес-процесами. Еволюція концепції управління бізнес-процесами.
Методологія управління бізнес-процесами.
Життєвий цикл управління бізнес-процесами.
Ієрархія бізнес-процесів в організації.
Нотація BPMN. Складові бізнес-процесів. Система збалансованих показників.
Оцінка ефективності бізнес-процесів.
Модуль 4. Аналітичні методи та інструменти закупівельника.
Профіль категорії. Складові профілю категорії.
Вхідні дані для формування профілю категорії.
Результат формування профілю категорії.
Критерії розбивки найменувань на категорії.
Поняття Кубу витрат.
Пріоритизація категорій.
Визначення обсягів, цін та постачальників.
Класифікація витрат в рамках однієї категорії.
АВС-аналіз постачальників. АВС – аналіз найменувань.
Формування профілю категорії. Що робити конкретно?
Куб витрат(spend cube) та його аналіз.
Аналіз витрат в розрізі загальної суми / кількості на рік.
Візуалізація даних зведеної таблиці.
Аналіз витрат в розрізі окремих категорій товарів.
Глибокий аналіз категорії.
Аналіз постачальників. Аналіз пріоритетної категорії.
Візуалізація змін у витратах в рамках однієї категорії.
Впливові постачальники пріоритетної категорії.
Модуль 5. Роль закупівельника при аналізі запитів ініціаторів.
Закупівельник як надійний радник.
Управління відносинами в організації.
Визначення потреб бізнесу та бізнес-пріоритетів організації.
Розуміння та аналіз вимог внутрішніх клієнтів.
Карта процесу закупівлі.
Аналіз поточних практик закупівель.
Гіпотези та ініціативи для пропрацювання.
Тривалість етапів проведення закупівлі.
Обговорення потреби з внутрішнім замовником.
Приклад опитника для ініціатора.
Алгоритм аналізу потреб внутрішніх замовників.
Визначення характеру закупівель.
Визначення ринку постачальників.
Підходи до комунікації з внутрішнім замовником.
Бонус. Довідник з комунікацій.
Модуль 6. Управління залишками.
Філософія та функції управління запасами.
Причини виникнення залишків. Задачі, які вирішує управління запасами.
Аналіз управління запасами на ринку незалежного попиту.
Що потрібно врахувати при визначенні оптимального рівня запасів.
Витрати на зберігання запасів. Цикли та загальна вартість запасів.
Визначення мінімального значення вартості запасів.
Визначення оптимального розміру запасів.
Використання моделі EOQ на ринку необмеженого попиту.
Поняття рівня послуг. Обчислення рівня буфера запасів.
Особливості управління запасами в умовах залежного попиту.
Поняття MRP комп’ютеризованої системи.
Приклад ієрархії планів. Основний план виробництва та агрегований план.
Дерево структури продукту. Поняття часових віх та їх обчислення.
Принципи роботи MRP. Приклад дерева структури виробу.
Планування виробничих потужностей. Ощадливе управління запасами.
Побудова Карти утворення цінності та виявлення розривів.
Можливості оптимізації кількості персоналу в інструменті VSM.
Важливість і підходи до стандартизації робіт.
Автономізація та її роль. Роль візуалізації процесу в управлінні залишками.
Модуль 7. Основи фінансового менеджменту.
Роль закупівель у фінансових показниках компанії.
5 кроків до розуміння корпоративних фінансів.
Основні фінансові звіти.
Типові труднощі.
Cтратегії оплат.
Бюджетування.
Типи бюджетів.
Переваги та недоліки.
Функції бюджету.
Кроки бюджетування.
Модуль 8. Планування та бюджетування закупівель.
Планування як функція менеджменту.
Точка відліку процесів планування.
Контролююча функція закупівель як предмет для планування.
Напрямки планування у закупівлях. Пріоритизація у плануванні.
Планування на рівні компанії та на рівні функції закупівель.
Стратегічне планування у закупівлях. Планування на рівні процесів.
Додаткові плани для виконання плану закупівель.
Ключові та операційні показники ефективності планування.
Методи каскадування цілей. Світові тренди в плануванні закупівель.
Що впливає на зростання ефективності підрозділу закупівель.
6 кроків планування закупівельної функції.
Методика ключових цілей та результатів.
Процес впровадження та контроль виконання планів.
Фреймворк "Будинок закупівель" від AT Kerney.
Бюджетування як інструмент фінансового планування.
Елементи бюджету, на які впливає функція закупівель.
Види управлінських контролів. Підходи до виконання оперативної роботи.
Плани залежно від видів закупівель. Планування по конкретній категорії.
Визначення пріоритетів діяльності за напрямками закупівель.
Модуль 9. Комунікації в переговорах.
Підготовка до переговорів.
Переговори - основні кроки.
Візуалізація співрозмовника.
Сила закупівельника проти сили постачальника.
Побудова сценаріїв переговорів.
Принципи переговорів.
Переконання і аргументація у переговорах.
Теорія соціального проникнення.
Складання аргументу.
Види аргументів.
Стратегії аргументації.
Докази.
Аналіз аргументів протилежної сторони.
Модуль 10. Комплаєнс у закупівлях.
Поняття і мета комплаєнс.
Основні сфери комплаєнс.
Що потрібно для ефективного впровадження комплаєнс.
Комплаєнс-ризики.
Оцінка ризиків.
Карта ризиків.
Як забезпечити комплаєнс у сфері закупівель.
Складові покращення комплаєнсу.
Переваги управління комплаєнс для бізнесу.
Результат впровадження комплаєнсу.
Модель трьох ліній захисту.
Етапи впровадження комплаєнс у закупівлях.
Комплаєнс та 7 кроків закупівель.
Модуль 11. Контрактинг.
Основи договірного права.
Нормативна база.
Підготовка проекту договору про закупівлю.
Істотні умови договору про закупівлю.
Ціна та оплата.
Порядок розрахунків.
Інші умови договору.
Відповідальність за порушення договору.
Оцінювання ризиків при визначенні штрафних санкцій.
Відповідальність у випадку порушення договору - загальні правила.
Розміри штрафних санкцій, які не можна змінити.
Оперативно-господарські санкції.
Види оперативно-господарських санкцій.
Зміна та розірвання договорів.
Модуль 12. Оцінка якості закупівель.
Як робота закупівельника виглядає в аналізі собівартості продукції.
Фактори, що впливають на ріст собівартості.
Стратегічні цілі функції закупівель.
Способи виявлення неефективності в закупівлях.
Де шукати неефективності.
Як закупівельник може стати джерелом цінності для бізнесу.
Модуль 13. Цифрові тренди в закупівлях ХХІ століття.
Ключові тренди наступних років.
Приклади цифрових підходів в закупівлях.
Канали комунікацій в закупівлях.
Тренди, які стимулюють ріст попиту на таланти.
Способи залучення талантів.
Імплементація цифровізації закупівель в організації.
Пріоритетність впровадження цифрових рішень в закупівлях.
Підсумки для закупівельників та бізнесу.
Теми живих вебінарів:
1. Ключові дані закупівельника, АВС аналіз категорії - 2 години
2. Управління категорійною стратегією у воєнний час - 2 вебінари по 2 години
3. Верифікація постачальників - 2 години
4. Ввезення товарів із-за кордону - 2 години
5. Контрактинг у воєнний час - 2 години
6. Сучасні тренди в управлінні ланцюгами постачання - 2 години
7. Digital tools in procurement (in English) - 2 години
Викладачі курсу "Закупівельний менеджмент"
Кращі міжнародні та українські експерти
Володимир Стецик
Директор Kearney Ukraine, міжнародний експерт
Інна Мазняк
Директорка департаменту закупівель Bunge Україна
Артур Ковальчук
Старший дата-аналітик KSE
Сергій Гвоздьов
Професор KSE
Олексій Громико
Керуючий партнер «Бюро проектного менеджменту»
Марина Безрукова
Член правління, керівник Дирекції управління ланцюгами поставок Укренерго
Зоя Чечуліна
Лідерка центру вдосконалення закупівель, Mars Incorporated
Наталія Мостепанюк
Експертка з фінансового менеджменту
Катерина Гупало
Партнер, адвокат, Arzinger
Євгенія Очеретько
Старша юристка, Arzinger
Юрій Клебан
Адвокат, юрист кримінального права та захисту бізнесу, Arzinger
Олена Курамшина
Директор із закупівель INTECH
Ярослав Чекер
Радник, керівник практики енергетики та природних ресурсів, адвокат, Arzinger
Андрій Сало
Юрист практики вирішення спорів, адвокат «Arzinger»
Наші випускники
Спільнота випускників Центру вдосконалення закупівель налічує вже понад 1000 професійних закупівельників з публічного та бізнес секторів.
Наші випускники успішно управляють закупівлями у ТОВ “Дельта Вілмар Україна”, Київській Школі Економіки, медичній компанії Into-Sana, ДП “Міжнародний аеропорт “Бориспіль”, Міністерстві охорони здоров'я України, Прозорро.Продажі, Київтеплоенерго, ДП “НАЕК “Енергоатом”, Антимонопольному комітеті України, Київському водоканалі, ДП “Регіональні електричні мережі”, ДП "АНТОНОВ" (ДК "УКРОБОРОНПРОМ"), АТ Укртранснафта, Zakupki.prom.ua, АТ “Укрзалізниця”, НАК “Нафтогаз”, ДП “Медичні закупівлі”, СП “Полтавська газонафтова компанія”, Одеській обласній енергопостачальній компанії, Ритейл Групп, Елопак-Фастів, ДП “Артемсіль”, ТОВ “Термопал”, Кондитерська Фабрика “Дружківська”. “Я хочу подякувати всім лекторам та кураторам програми! Цей курс виявився для мене дуже корисним, насиченим сучасними практичними знаннями та інструментами, які можна застосовувати просто одразу, навіть вже у процесі навчання. І ще я дуже вдячна Олені Стародубцевій за ії підтримку та супроводження протягом всього навчання. Коли в мене був справжній аврал, і я вже хотіла перенести своє навчання, Олена переконала мене не сходити з дистанції і закінчити програму зараз. Олено, дякую вам, це було важко, але варте того на всі 100%!”, - Світлана Котлякова, медична компанія Into-Sana.
Вартість навчання
Щоб розпочати навчання, потрібно заплатити за курс до 7 вересня 2021 року.
Контактна особа - Олена Стародубцева
[email protected] тел. 380674347205